Muutoskuvat

Aika: 18 vk

Yli 20 vuotta on tullut liikuntaa harrastettua eri muodoissa. Kuntosali on kuitenkin aina ollut se ykkönen, on sitten haettu voimaa tai lihasta. 40v häämöttäessä mittarissa tuntui siltä, että vielä on kokeiltava voiko näillä kilometreillä päästä parempaan kuntoon. Treeniohjelmasta ja ruokavaliosta on aina tullut huolehdittua itse, mutta treeni tuntui polkeneen paikoillaan jo pitkään. Same goal-valmennuksen aloittaminen oli ehdottomasti käänteen tekevä asia. Ohjelma ja valmennus polkaistiin nopeasti käyntiin ensimmäisen yhteydenoton jälkeen ja ohjeet olivat selkeät. Viikko viikolta treenit ovat haastaneet ottamaan enemmän itsestä irti ja tuloksia on ehdottomasti syntynyt. Treenit ovat viikottain erilaisia ja eivätkä anna kehon tottua yhteen ja samaan kaavaan. Ruokavalio on selkeä ja helppo toteuttaa. Viikolla 19 menossa ja matka jatkuu. Olen ollut ehdottoman tyytyväinen valmennukseen! Tähän kuntoon en yksin olisi päässyt

-Timo

 

Aika: 12 vk

Paino: -9,3 kg

Noniin!! Tässä viimeiset kuvat tältä viikolta ja myös pari poseeraus kuvaa missä ehkä näkyy kunto paremmin tai ainakin näyttää tyylikkäämmältä. Treenit ovat olleet hyviä ja haastavia ja olen niistä oppinut paljon. Aion käyttää niitä
tulevaisuudessa myös omissa reeneissä. Ohjaus oli todella hyvä ja hiffasin kuinka sitä selkää tulee reenissä käyttää ja nyt loppuu se käsillä vetäminen. Yleistä vielä valmennuksesta…Niikun sanoin, olen tyytyväinen. Treenit olivat haastavia mutta ne eivät olleet vaikeita toteuttaa eikä ollut suuria ihmeellisyyksiä mitä ei ymmärrä. Ruokavalio oli helppo noudattaa, perus raaka-aineita ja yksinkertaista hyvää ruokaa. Sen pidemmittä puheitta on ollut hienot ja opettavaiset ja vielä tulokselliset 12 viikkoa.

Kiitos siitä sulle! Oot hyvä valmentaja!

-Jarkko

Salilla on tullut käytyä viimeiset 15 vuotta, mutta tästä ajasta vasta viimeiset 3 vuotta säännöllisesti ja niin että siinä on ollut enemmän tavoitteellisuutta. Suurin ongelma itselle on ollut riittävän pitkäjänteisyyden puuttuminen, olen saattanut treenata ja syödä kurinalaisesti vaikka kolme kuukautta, mutta sen jälkeen pari kuukautta on mennyt sekä treenien että syömisen suhteen niin ja näin.
Olin seuraillut pidempään Matiasta Youtuben puolella ja koin, että nyt on aika laittaa pidempiaikainen projekti käyntiin. Sovimme Matiaksen kanssa vuosi valmennuksesta, jossa ensin koitettaisiin saada ukkoon lisää lihaa ja sen jälkeen raavittaisiin oma tiukin kesä kunto esiin :). Matias on esimerkillinen valmentaja! Ohjeet oli selkeät ja helpot noudattaa, päivityksiä tehtiin nopeasti jos semmoiselle oli tarvetta. Nopeasti oli selvää, että nyt kaikki on kiinni vain omasta motivaatiosta ja kyvystä tehdä niinkun sanotaan :). Ne jotka mut tuntee, tietää että harvemmin teen puolivaloilla. Tehdään joko täysillä tai jätetään kokonaan tekemättä!
Kokonaisuutena hommat sujui paremmin kuin uskalsin odottaa. Nälkä kasvaa syödessä ja hommat tulee jatkumaan! Siitä dieetistä: vedettiin 18vkoa, jonka aikana paino putosi 16kg (110->94) ja vyötäröltä katosi 16 cm (100->84cm). Olen enemmän kuin tyytyväinen ja voin hyvillä mielin suositella Matiaksen valmennusta kaikille joilla tavoitteina joko lihastenkasvatus, laihduttaminen tai vain yleisen hyvinvoinnin parantaminen :)!!
-Jukka

6kk sitten kun kirjoittelin sulle ensimmäistä viestiä niin pari päivää ennen sitä aamupaino näytti 140,1kg mikä on enemmän mitä koskaan olen painanut. Parhaimmillaan käytiin siellä 116,9kg joten pudotusta on melkoinen määrä. Vaikka asetinkin itselle kovat tavoitteet että alle 120kg on mentävä niin nyt tuntuu aivan epätodelliselta. Tiesin että itselläni suurin rasvamäärä on keskivartalossa ja jäihän siihen sitä tavaraa ja löysää nahkaa vieläkin mutta tiedostan kyllä että se on pidempi prosessi ja jääpä ainakin nälkää seuraavallekkin dietille!
En ole itse oikein edes sisäistänyt vielä että mitä on tullut tehtyä. Vaikka monet kaverit, tutut ja salilla jopa aivan vieraat ovat sanoneet, että hienoa duunia niin itse olen edelleen vähän pihalla.
Valmennus oli paljon ja antoi paljon enemmän mitä odotin. Nykyään on jonkilainen tieto miten syödään puhtaasti. Oppinut asettamaan tavoitteita jota kohti mennä. Vaikka olen ollut omastamielestäni mieleltäni aina luja niin kyllä ne helvetin superslowt opetti vielä vähän lisää. 😀 Ja muutenkin saanut treenaamiseen ihan uuden ulottuvuuden kun tietää että se itse treenisuoritus on vain niin pieni osa kokonaisuutta.
No mitä sitten suhun tulee. Mulla on ollut elämäni aikana useita kymmeniä eri valmentajia, on ollut seuravalmentajia, maajoukkuevalmentajia, on ollut valmentajia Suomesta ja ulkomailta. Ja arvata saattaa että sinne mahtuu hyviä ja sitten niitä aivan paskoja. Kuitenkin sun videoista jo tajusin nopeasti, että mä haluan just sut mun valmentajaksi. Valmentajana oot tiukka ja vaativa, mutta osaat olla myös olla ymmärtäväinen ja reilu. Missään vaiheessa ei tullut sellaista tunnetta että jäisin yksin tämän homman kanssa vaan aina oli sun tuki olemassa.
Ja se mikä tekee hyvän valmentajan, niin valmentaja ajattelee myös valmennettavan korvien väliä, ei vain sitä itse treenisuoritusta. Ja sä oot just sellanen. Käskit aseittaa tavoitteita muillekkin osa-alueille kuin vain treeniin, kysyit mielipiteitä ja fiiliksiä. Et vain lyönyt ohjelmia nenän eteen ja sanonut että ”tee siitä”. Jatka samaa rataa, se vie sut vielä pitkälle.
-Riku

 

Läskeille kyytiä ja lihasta tilalle!

No niin, eletään vuoden 2017 alkua ja oon alkanut kattelee jostain kumman syystä Matias Niemen youtube videoita. Kaveri on niin rehellisen ja rennon oloinen, näyttää treenaavan kovaa, tietää bodaamisesta ja menestystäkin on SM-kisoissa tullut. Oiskohan tuossa sellanen tyyppi joka meikäläistäkin haluaisi ohjeistaa näissä puntti hommissa…

Ei muuta kun härkää sarvista ja Matiakselle sähköpostia. Same Goalia ei muuten ollut tuohon aikaan vielä edes muistaakseni perustettu, joten siinä syy miksi vähän arvelutti alkaa valmennuksia kyselemään.
No vastaus tuli kuitenkin Matiakselta suhteellisen nopeasti, jossa hän kertoi firman perustamis aikeista ja ”virallisten valmennusten” alkamisesta pikapuoliin. Eikä aikaakaan ja oli sovittu että vuoden mittainen valmennus aloitetaan Helmikuussa 2017, joka sitten päättyy kunnon diettiin. Sovittiin eka kunto check, jossa keskusteltiin tavoitteista ja kaikesta mahdollisesta mitä mieleen juolahti. Näin se homma pyörähti käyntiin ja Matiaksesta jäi oikein mukava fiilis, tiesin että hänen ohjeillaan saan hyvää aikaiseksi.

Kyllä sitä vain ihminen on sokea omille kiloilleen, en omasta mielestäni ollut pahasti edes tukeva kun dietti aloitettiin 2017 vuoden lopulla, painon ollessa 95.6 kiloa.
20 viikon dietti edessä, työ vesilaitoksella joten ruokailujen järjestäminen ei aina todellakaan ollut helppoa, perus arki piti neli henkisessä taloudessa pyöriä johon myöhemmin tuli muutos, siitä lisää sitten tuonnenpana. Treenit piti tehdä (5 punttia + 6 aerobista), ruuat valmistaa jne jne jne. Aina ei ollut helppoa!
Tankkaus päiviä ei ollut juurikaan (4 kpl), eikä cheat mealeja, koska tarkoitus oli saada niitä läskejä pois eikä bulkata lisää.

 Ruokavaliot olivat hyviä ja monipuolisia, ei mulla ollut juurikaan nälkä edes viimeisten viikkojen aikana. Ennemminkin pää oli se joka aiheutti harmia, alkoi vaan tehdä mieli syödä jotain muutakin välillä kun sitä dietti ruokaa. Itse asiassa vasta viimeisten kolmen viikon aikana jouduin oikeesti taistelemaan itteäni vastaan ihan tosissaan. Kyllä sen kuitenkin hammasta purren kestin vaikka lujille otti.

Eipä siinä, 20 viikkoa dietattiin ja paino oli tullut 95.6 kilosta tuonne vähän alle 81 kiloon, en nyt tarkkaan muista mutta vyötärö taisi olla 96 cm aloituksen aikoihin ja alle 78 kun lopettiin valmennus. Siitä voi jokainen laskia paljonko sitä laardia oli kertynyt. Hyi helvetti !! Ja vieläkin alaselkään jäi höttöä!

Kun tämä 20 viikon dietti oli lopuillaan tuli Matiakselta puhelu ja yllättävä ehdotus. Mitäs Sami sanot jos tehtäisiin sulle kahden viikon mittainen kisaviimeistely?? Olin ihan että WHAAAAAT, mitä ihmettä, ihanko oot tosissas. Sehän passas mulle!

Vaikka dietillä ruokavalio oli tarkka, niin tää viimeistely vasta tarkkaa oli.  Se oli mielenkiintoista aikaa se! Kroppa ajettiin ketoosiin ja ruokaa tuli aika vähän. Kyllä muuten ukko kiristyi kahdessa viikossa paljon, huh huh. Mutta oli se rankkaakin, ei voi niin kun elämän helpoimmiksi viikoiksi kehua. Treenaaminen tuntu turhalta kun voimat oli loppu ja ei sitten painetta lihoihin oikein millään, näytin siltä kun en olis jumpalla käynytkään kun menit salilta kotiin.

Kotonahan ei muuten odottanut enää kukaan, vaimo muutti tammikuun alussa lasten kanssa pois ja avioerohan siinä tuli. Tämä omalta osaltaan pisti hommalle pikkusen lisä maustetta ja haastetta.
Matias oli isona tukena kun tästä asiasta kirjoteltiin, kiitos siitä!
No se siittä, aurinko paistaa aina risukasaankin ja elämä voittaa. Se mikä ei tapa vahvistaa jne onhan näitä loruja. Mut sen verran voin sanoo, että se ketä ei ole kunnon diettiä, eikä avioeroa kokenut, niin ei pysty millään sanomaan että ”tiedän miltä susta nyt tuntuu” Ei muuten tiedä.

Anyways, viimeistelyt vietiin kunnialla loppuun, kuivateltiin kroppa nesteistä, juotiin viinit ja viinat sekä syötiin springlesit ennen kuvia. Serkkupoika Mikko Lähteinen @migi_92 ajeli Hesasta ottamaan muutamat kuvat ja siihen se dietti huipentui. Kuvaus päivän aamuna paino oli 79.2 kiloa, että pari kiloa vielä viimeisillä kahdella viikolla tiristettiin.

Valmennukseen olen erittäin tyytyväinen, sain rahoilleni juuri sitä vastinetta mitä halusin ja tarvitsin ja enemmänkin. Kiitos Matiakselle tästä matkasta, aina ei ollu hauskaa mutta eihän sen kuulu ollakaan. Tsemppiä kaikille muillekin diettaajille ja hyvää kevättä.

Terveisin Sami Vuoksenranta
a.k.a @shotgun_sam

Itsellä oli halu kehittyä lajissa ja valmentajan hankkimista olin jo pitkään suunnitellut, mutta ikinä en saanut aikaiseksi. Alkuvuodesta 2018 päätin että tänä kesänä aion olla kunnossa, toisin kuin aiempina vuosina näytin enemmänkin syöttöporsaalta ja kalja ja herkut tuntui uppoovan. Helmikuussa 2018 otin itseäni niskasta kiinni ja päätin että maaliskuun alusta aloitan valmennussuhteen Matiaksen kanssa.
Matiaksen valmennukseen päädyin kun olin pidempään jo seurannut hänen omaa matkaansa youtubesta. Huumorintaju, hyvä meininki ja ammattitaitoisuus nuoresta iästä huolimatta on äijällä kohdallaan.  No hommat aloitettiin sitten maaliskuun alussa ja hyvällä meiningillä lähdettiin heti liikkeelle. Tavoitteena ei ollutkaan polttaa rasvaa ja pudottaa painoa mitenkään teho vauhtia vaan pikkuhiljaa fiksusti.
Asiat kun tehtiin oikein ja noudatin ohjeita niin onnistuttiin myös tekemään lihasta vaikka rasva paloikin.
Myös valmennuksen aikana Matias on haastanut miettimään muitakin elämän arvoja, eikä pelkästään sali hommia.
Olen ollut valmennukseen enemmän kuin tyytyväinen ja varmasti aion jatkaa !
Tsemppiä kaikille muillekin omiin tavoitteisiin!
– Joni

Aika: 12 vk

Paino: -6,2 kg

Aamupaino oli tänään 81.2kg ! Tosi tyytyväinen oon kyllä ollut valmennukseen. Et suuret kiitokset siitä! Vastaukset kysymyksiin on tullu tosi nopeesti ja muutama ohjaus missä kävin niin niistä oli kyllä valtavasti apua treenien suhteen. Huikee matka ollu! Massakausi ja nyt tää dietti. Tää elämäntyyli on menny jo ns. selkärankaan ja tuntuu aivan mahtavalta elää tällein. Vaik välillä räntä tai vesi satees, väsyneenä aamulenkkiä yrittää vääntää, nii kyllä se aina palkitaan 🙂 Ja tän tien kun valitsi, nii tiesin että monesta asiata joutuu luopumaan ja päivääkään en oo katunu et sen päätöksen tein. Vähä tässä nyt ehkä liiottelen.. eihän tämä nyt siis sen kummempaa ole, mut ne jotka eväs rasioita kantaa päivästä toiseen ja aikaa ei tunnu olevan muuhun ku salilla käyntiin ja ruuan tekoon, niin kyl tietää mitä tarkotan 🙂

– Markus

Eli 12 viikkoa alkais olemaan takana.  Vajaa -10kg siinä ajassa paino tuli alas. Vähän oli vastoinkäymisiä myös matkalla, kuten kuume, angiina kaksi kertaa sekä yksi kolmen päivän breikki dieetistä. Paha sanoa oisko ilman noita päästy hiukan pidemmälle. Kuitenkin kun söin antibioottia noihin angiinoihin, niin sain luvan treenata normaalisti, koska oli ns. oireettomina tuon kuume jakson jälkeen.

Yllättävän rankkaa on kuitenkin ollut  7 viikosta eteenpäin. Tuossa 10 viikon jälkeen alkoi tossu painamaan jo jonkun verran. Treenit on kuitenkin kulkenut hyvin! Voimatasot pysyneet yllättävän hyvin vaikka vähän tietysti tippunut. Oon tykännyt kyllä tästä treenityylistä ja ruokavaliosta. Se on ollut kyllä tosi hyvä eikä oo tarvinnut suuremmin omaa päätä vaivata tämän dieetin aikana.

Valmennukseen oon ollut tyytyväinen, ja oon varma, että ilman sua ei olis näihin tuloksiin päästy. Tai jos oltaisiin, niin lihasmassaa ois lähtenyt varmasti huomattavasti enemmän.

– Niko

Aika: 8 vk

En ole ollut koskaan varsinaisella dieetillä elämässäni. Treenattu on n. 10 vuotta josta välillä enemmän ja välillä taas vähemmän. Kuitenkin aktiivisena pysynyt kokoajan ettei yli kuukauden taukoja ole tullut tuolla jaksolla kuin ihan yksittäisiä.

Aloitus kuvassa ollaan menty ihan perus treenillä ja syömisellä. Treeniä 3-5 kertaa viikossa ihan miten olen ehtinyt ja yksi aerobinen viikossa.

8 viikon muutoksen aikana aerobiset nousivat 3-5 per viikko ja salitreenejä oli 4 viikossa. Ruokavaliota noudatettiin kurinalaisesti sekä treenit olivat todella monipuolisia ja niissä oli haastetta sekä uusia asioita. Erityisesti olkapäät ja takaolkapäiden treenaamisen merkitys nousi itselle ihan uuteen uskoon.

Vyötäröstä lähti -10cm 8 viikon aikana ja hauis/rinta osasto pysyi mitoiltaan samassa eli voidaan sanoa, että vyötärö kaventui ja ne paikat mitä halusimme korostaa eivät menettäneet lihasmassaa dieetillä vaan erottuvat entistä paremmin.
Huikeeta settiä siis ja Matiakselta saa loistavat ohjeet asioiden toteuttamiseen sekä tukea valmennuksen aikana. Loppu on vain itsestä sitten kiinni 🙂

Tuossa nyt vähän sepustusta ajastamme 🙂

– Joni

Aika: 3kk

Monen treenivuoden jälkeen on oppinut treenaamaan kovaa. Valmennusjakson aikana on huomannut, että fiksusti treenaaminen ratkaisee ja sen takia on tullut hyvää kehistystä lyhyessäkin ajassa. Treenijakoon ja metodeihin on tullut hyvää oppia ja ohjeita. Täytyy myöntää, että joskus vähemmän on enemmän. Pitkään on uskonut, että omien neuvojen avulla syöminen on helppoa, mutta valmennusjakson aikana peilikuva on tiivistynyt vaikka paino on pysynyt samassa. Kroppa on alkanut oppia hyödyntämään ruokamäärien vaihtelua.

-Marko

 

Aika: 14 vk

Paino: -12kg

Keski-ikä ja keskivartalo! Jälkimmäiseen siis lähdettiin hakee apuja. Treenattu on kauan ja se puoli oli jotenkin hanskassa mutta kolmivuorotyö ja sitä kautta epäsäännöllisyys ja ruoan laitossa laiskuus alkoivat näkymään.

Kun pääsin kärryille syömisen kanssa niin paino alkoi tippua ”ihan itsekseen” vaikka tuntuu että koko ajan saa olla syömässä.

Nälkä kasvoi syödessä, kirjaimellisesti ja halusin ottaa vielä vähän enemmän pois! Treenien kylkeen tuli myös inhoamani aerobinen. Kaikkeen näköjään tottuu kun huomasin peilistä muutoksen joka motivoi!Ruokavalio herätti kysymyksiä ja ihmetystä monesti mutta  vastaukset tulivat nopeaa ja perusteluineen että ei jää mysteeriksi miksi tehtiin muutoksia siihen ja tähän.

Treeniohjelma oli mulle räätälöity. Ohjelmassa oli otettu huomioon vanhat loukkaantumiset ja heikot paikat sekä valittu liikkeet niin ettei tulisi lisää damagee. Ohjelmat ovat tosiaan sulle tehtyjä, ei mitään copy/paste kuraa. Suosittelen kaikille jos ei se oma tietämys yksinään riitä loppuun asti. Ei ainakaan tällaiseen lopputulokseen mikä itselle saatiin. Tai siis välivaihe tästä tulikin. Valmennussuhde jatkuu vielä ehdottomasti!

-Tommi

 

8 viikon muutos!

Vasen kuva: 90kg

Oikea kuva: 86kg 

Olen käynyt läpi pari ryhmävalmennusta, joissa kyllä tulosta tuli ihan ok, mutta musta tuntui että henkilökohtainen valmennus ja yksilöidyt ohjelmat tavoitteen mukaan kehittäisivät minua paremmin. Otin yhteyttä Matiakseen lokakuun puolivälissä ja marraskuun alussa aloitettiin hommat. Treenit on monipuolisia, ja monissa liikkeissä on vaihtoehtoja mitä voi tehdä. Sama homma ruokavaliossa, aina ei tarvitse syödä kanaa ja riisiä. Ohjeet on todella selkeät ja niitä kun noudattaa niin tulosta tulee aivan varmasti! Otin dieetillä myös henkilökohtaisia saliohjauksia Matiakselta, niissä korjailtiin tekniikkavirheitä ja opeteltiin treenaamaan entistä kovempaa. Nyt on asetettu uudet tavoitteet ja niitä kohti mennään Same Goalin matkassa!

-Atte

Aika: 1kk

Paino: +2.3kg

Hauiksen ympärys: +1cm

Rinnan ympärys: +6cm

Vyötärön ympärys: +1cm

Reiden ympärys: +4cm

Huomasin ravinnon olevan isossa roolissa tässä lajissa! Energia tasot ovat aivan erilaiset kuin ennen! Salilla sarjat jaksaa viedä loppuun asti ja valmennus on muutenkin motivoinut mua todella paljon! Treenit ovat olleet todella kovia, mutta vaatineet silti kovaa panostusta koska kyllä nämäkin treenit voisi vetää puoli tehoilla.Olen huomannut kehityksestä että näin lujaa ei ole koskaan menty eteenpäin kohti omia tavoitteita !

-Eetu

6kk muutos!

Vasen kuva: 85.3kg 

Oikea kuva: 96.2kg 

Ruokavalio mulla oli ihan hukassa ennen valmennusta ja saatiin se heti kuntoon. Ruokavalio tehtiin sen mukaan mitä itse tykkäsin syödä ja sen takia sitä oli helppo noudattaa.Treeniohjelma oli mielekäs ja helposti seurattava. Vastaukset kysymyksiin sain tosi nopeasti ja kertaakaan ei ollut sellaista tilannetta etten olisi saanut selvää vastausta omaan kysymykseen. Kokonaisuutena en itse voisi valmennukselta tämän enempää odottaa.

-Taavi

6kk muutos!

Vasen kuva: 109kg 

Oikea kuva: 88kg 

Iso kiitos sinulle Matias jo tähän astisesta, en voi kuvitella miten ympyrää pyörisin vielä jos menisin omilla metodeilla enkä olisi sinun kelkkaan hypännyt, onneksi järki sanoi ajoissa että OTA VALMENNUS, paras päätökseni pitkään aikaan :). KIITOS KUULUU SINULLE!

– Saku

Kun valitsin valmennusta, puntaroin muutamien eri vaihtoehtojen välillä. Valintani kohdistui tähän koska nettisivusto on selkeä, tiedot hyvin esillä ja hintakaan ei päätä huimaa. Myös videoilta välittynyt positiivinen tekemisen meininki vaikutti ja kun tietää missä seurassa itse koutsi treenaa niin ei kauan tarvinnut miettiä. Tietoa ja taitoa varmasti löytyy.
Treenit ja treeniohjelmat ovat olleet sopivan haastavia ja mielestäni hyvin suunniteltuja. Vaikka treenaan salilla jossa ei hirveän erikoisia laitteita löydy ja suurimman osan ajasta yksin, on miehestä saatu puristettua ne kuuluisat viimeiset mehutkin irti. Hyviä tuloksia on tullut ja uskon että sama linja jatkuu.
Oma dieeti kesti 23 viikkoa, painonpudotusta n.20kg. Ulkonäkö muuttui huomattavasti urheilullisempaan suuntaan. Dieetin loppua kohti oli pientä kamppailua nälän ja väsymyksen kanssa mutta valmentajan ohjeilla ja tsempillä saatiin homma maaliin. Hommat tietysti jatkuu ja yritetään tehdä lisää lihaa tähän hentoon varteen 🙂
– Toni

3kk muutos!

Vasen kuva: 71 kg 

Oikea kuva: 80 kg

Paino: 9,3 kg

Hauiksen ympärys: +3 cm

Rinnan ympärys: +10 cm

Vyötärön ympärys: +1 cm

Reiden ympärys: +9 cm

KIITOS! Todella tyytyväinen valmennuksen laatuun ja voin suositella kaikille. 

– Eetu